tisdag 24 januari 2012

Motorerna kommer in i garaget

Idag har jag försökta att organisera i garaget så att det finns plats att skruva. Rosalitas motor har flyttats från lastpallen till en halvpall och sedan på ett arbetsbord. Genom att montera ett kedjeblock i en takbalk gick det smidigt att lyfta motorn till den nya pallen och upp på bordet.


Motorn flyttad till halvpall och upplyft på arbetsbordet.


Reservdelsmotorn som jag hämtade förra helgen är några årsmodeller senare än Rosalitas motor och har det vattenkylda backslaget. En hel del saker var borta så som generator/startmotor, avgaslimpa, förgasare, oljetrycksgivare och fördelardoslock. Oljepumpen sitter dock kvar och topplocket ser bra ut det lilla man kan se utan att plocka isär motorn.

Reservdelsmotorn inbaxad i garaget.
Skitig och saknar ett antal delar, exempelvis generator/startmotor

Här ser man att motorn är slaktad på avgaslimpa och förgasare.
Även fördelardoslocket har plockats av.

1 kommentarer :

  1. Mellanblekan sa...

    Hej,

    Vill komma i kontakt med dig som hade denna blogg om din mellanbleka.
    Skriv mig en rad på dace.aleksic@gmail.com
    Jag har köpt en likadan båt med MB10A och din blogg har jag läst många gånger, oerhört hjälpsamt.