onsdag 12 januari 2011

Båtmekanikerkurs

Man kan tycka att om man äger en 35 år gammal båt med en lika gammal inombordare så bör man kunna skruva en del med motorer. Själv är jag en hopplös analfabet när det kommer till motorer. Jag förstår den övergripande principen för en förbränningsmotor så länge man inte går ner och börjar prata om vevstakar, tändningsinställning och magnetsvänghjul. Jag vet vad en cylinder är och att det sitter ett tändstift i toppen på den, men där slutar mina kunskaper.

Jag har aldrig haft moped och har bilen krånglat så har den tagits till en verkstad. Eftersom man sitter lite i skiten om motorn på Rosalita skulle börja tjura så har jag insett att det är dags att börja lära sig lite mer om motorer. Passande nog damp det ner en kurskatalog från ett studieförbund förra veckan och minsann, där fanns en båtmekanikerkurs på 30 timmar. Jag är nu anmäld och kursen börjar om ca tre veckor. Med lite tur kan man kanske lära sig ett och annat som kan vara till nytta.

0 kommentarer :