tisdag 8 februari 2011

Skyddsfodral till iPad


Om man som jag har bestämt sig för att testa att använda sin iPad som plotter så kan det ju vara värt att införskaffa ett gediget fodral. Dels för att undvika fukt men även för att skydda mot stötar.

Soltek har ett fodral som de menar är vattentätt och som säkert fungerar bra. Vad man kan invända mot är priset, 3295 kr. Över halva priset av vad själva iPaden kostar (iPad 16 GB 3G).

Jag har nöjt mig med ett fodral från Otterbox. Inte vattentätt men väl stötsäkert och stänkskyddat. Tyckte att detta fodral var dyrt när jag köpte det men 890 kr får väl anses s
om ett klipp i jämförelse.
Till fodralet kommer ett "lock" som man snäpper på framsidan. Detta skyddar iPaden bra vid transport. Locket fungerar även som ställ och ger en helt okej vinkel för att visa bilder eller arbeta. Återstår att se om detta ställ duger till att hålla min iPad på plats i mellanblekan.



0 kommentarer :